Nieuws - SHML Weert

Ga naar de inhoud

Nieuws

Nieuws

Huurverlaging en Huurbevriezing
Veelgestelde vragen over huurverlaging en huurbevriezing. Voor sociale  huurders van een woningcorporatie met een laag inkomen en een hoge huur.
\




   

    
Prestatie Afspraken Gem Weert
De prestatie afspraken in Weert zijn op  10 december 2020 getekend door Wonen Limburg, Woningver.St,Joseph, Gemeente Weert en Huurdersbelangen Weert getekend.
Ook  werden afspraken meerjarig gemaakt over de periode 2021-2025. Voor de Huurdersbelangen Weert tekende voorzitter Ton Doensen.




    
Huurders missen thuisgevoel
Iets minder dan de helft van de huurders voelt zich niet thuis in zijn of  haar eigen huurhuis. Behalve de woning zelf, heeft ook de wijk en  omgang met buren grote invloed op het thuisgevoel. Dat blijkt uit een  onderzoek van het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH)  waar in totaal 15.000 huurders van zestig woningcorporaties aan  meededen.  >lees meer
  
Kom ik in aanmerking voor Urgentie

Mijn kennis kreeg via een urgentieverklaring met voorrang een  sociale huurwoning. Ik heb zelf ook dringend een woning nodig. Ik  reageer vaak, maar ben nog niet aan de beurt. Hoe weet ik of ik recht  heb op urgentie?
  >lees meer
    
Prestatie Afspraken Gem.Nederweert.

Op dinsdag 14 december 2020 werden ook in de Gemeente Nederweert, de Prestatie Afspraken getekend door Gemeente Nederweert, Wonen Limburg, Woningvereniging Nederweert, Huurdersoverleg Nederweert en Huurdersbelangen Weert.
   
Welke servicekosten moet ik betalen?
Welke kosten mogen als servicekosten aan mij worden doorberekend?





Gebiedsvisie Keent Moesel.

Wilt u meer weten over wat er op Keent en Moesel staat te gebeuren, lees dan de publiekversie van de ontwerp gebiedsvisie Keent Moesel, die is opgesteld door Wonen Limburg, Gemeente Weert en Mecanoo.  lees meer.





INFO

6001CL Weert.
Langpoort 7a
info@shmlweert.nl
tel: 0495-543858.
www.shmlweert.nl

Copyright2020@shmlweert.nl
Ons kantoor
Terug naar de inhoud